Εργασίες

Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης 20ου Δημοτικού Αχαρνών PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 21 Ιούνιος 2024 17:36

                                                                                   

 

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: 20ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ - 9051832

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024 Ημερομηνία Εξαγωγής: 21/06/2024

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

Το σχολείο μας βρίσκεται στη Νεάπολη Αχαρνών, μια περιοχή που κατοικήθηκε τη δεκαετία του ΄90 από μεγάλο αριθμό Ποντίων Παλιννοστούντων από τη Σοβιετική Ένωση. Για τον λόγο αυτό διαφοροποιείται πληθυσμιακά από την τυπική σύνθεση του Δήμου.

Βέβαια, ως περιοχή των Αχαρνών αίρει όλους τους σχετικούς επιβαρυντικούς παράγοντες, γνωστούς σε εθνικό επίπεδο. Η ανεύρεση σφαιρών στον αύλειο χώρο του σχολείου μας εφέτος , αποτελεί έναν από αυτούς. Επιπλέον η υποτυπώδης ύπαρξη υποδομών όπως αποχέτευσης, που στην περίπτωσή μας είναι ακόμα πιο επικίνδυνη αφού το σχολείο μας γειτνιάζει με ρέμα σε φάση κάλυψης. Έργα που χρονίζουν ή κακοτεχνίες κάνουν πολλές φορές εξαιρετικά δύσκολη την καθημερινότητα.

Οι υποστελεχωμένες υπηρεσίες του Δήμου, η διαχείριση των Οικονομικών του που ελέγχεται πλέον μέσα από συγκεκριμένους εκλεκτικούς μηχανισμούς για κακοδιαχείριση, η ανάθεση των σχολικών έργων σε εξωτερικούς συνεργάτες χωρίς παραλαβή και έλεγχο καλής εκτέλεσης του έργου από μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, καθιστούν τις συνθήκες του σχολείου δυσμενείς, εάν όχι επικίνδυνες, όπως στην περίπτωση έλλειψης πυρασφάλειας του κτιρίου.

Η πλειοψηφία των γονέων των παιδιών μας έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση ή το Λύκειο. Ελάχιστοι έχουν δίπλωμα ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης. Η επαγγελματική τους ενασχόληση είναι κυρίως τεχνίτες, εργάτες, αυτοαπασχολούμενοι σε οικογενειακές επιχειρήσεις ή χαμηλόβαθμοι υπάλληλοι. Υπάρχουν άνθρωποι άνεργοι και πολλοί με σημαντικές οικονομικές δυσκολίες.

Λόγω της ήπιας οικιστικής ανάπτυξης και των συγγενικών δεσμών, είναι ισχυρές οι σχέσεις γειτονίας , με τα θετικά και τα αρνητικά τους να μεταφέρονται μέσω των παιδιών κάποιες φορές, εντός σχολικής μονάδας και να χρήζουν ειδικών χειρισμών.

Οι γονείς ενδιαφέρονται έμπρακτα για θέματα που αφορούν το σχολείο. Με τον συντονισμό του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων , δραστηριοποιούνται μέσα από συνεργασία με τη Διευθύντρια και συμπράξεις με τον Σύλλογο Διδασκότων για θέματα ασφάλειας , πραγματοποίηση επιμορφωτικών συναντήσεων, εξωραϊσμός των εσωτερικών χώρων . Επιπλέον, χρηματοδοτούν έργα αναγκαία για την ασφάλεια και βελτίωση της κτιριακής υποδομής.


Ως προς το εκπαιδευτικό προσωπικό που στελεχώνει το 20ο Δημοτικό Σχολείο, πάνω από το μισό είναι μόνιμο με πολλά χρόνια υπηρεσίας στη σχολική μονάδα. Επίσης ένας σημαντικός αριθμός αναπληρωτών επιλέγει επί σειρά ετών πλέον να υπηρετήσει στο σχολείο μας, ενδεικτικό του δημιουργικού κλίματος που επικρατεί.

Η μακροχρόνια παρουσία, με εξαίρεση κάποιες παροδικές πολώσεις, διευκολύνει την επικοινωνία, ενισχύει τη συνεργασία, υποβοηθεί την ανάπτυξη δεσμών αλληλεγγύης, διαμορφώνοντας τελικά την ιδιαίτερη ταυτότητα του σχολείου, η οποία αντικατοπτρίζεται στις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του και αποτυπώνονται στον Εσωτερικό Κανο

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


 

Θετικά σημεία

 

Καταβάλλεται έντονη προσπάθεια δημιουργία κλίματος αποδοχής και συνεργασίας , ώστε να πραγματοποιείται ομαλά η δραστηριοποίηση εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών.

Σημεία προς βελτίωση

 

Οι συντονισμένες και συνεπείς ενέργειες για την αλλαγή νοοτροπίας ελάχιστων γονέων που λειτουργούν με τρόπο αντίθετο τις αρχές του σχολείου, όπως αυτές αποτυπώνονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας αποδίδουν εντυπωσιακά αποτελέσματα τροποποίησης συμπεριφοράς .


Θετικά σημεία

 

 

 

 

Προσπάθειες μετ΄επιτάσεως για δημιουργία και διατήρηση ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας με όλα τα μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας .

Σημεία προς βελτίωση

 

 

Οι συντονισμένες και συνεπείς ενέργειες για την αλλαγή νοοτροπίας ελάχιστων γονέων που λειτουργούν με τρόπο αντίθετο τις αρχές του σχολείου, όπως αυτές αποτυπώνονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας αποδίδουν εντυπωσιακά αποτελέσματα τροποποίησης συμπεριφοράς .


Θετικά σημεία

 

 

Ενδιαφέρον για συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια με πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητα της τάξης.

Σημεία προς βελτίωση

 

Εμπλουτισμός θεματικής και συχνότητα ενδοσχολικής επιμόρφωσης

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

 

Καλύτερη κατανόηση μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας μέσα από την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης . Βελτίωση τόσο του σχολικού κλίματος, όσο και του περιβάλλοντος της σχολικής μονάδας, δημιουργώντας μια ενεργή κοινότητα μάθησης που τα τελευταία χρόνια καταφέρνει και μετασχηματίζει εμφανώς προς μία συμμετοχική τροχιά το σχολείο.


Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

 

 

Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και εφαρμογή συνεργατικών λύσεων .

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν


Αναγκαιότητα καλλιέργειας για μετάβαση από το ΕΓΩ στο ΕΜΕΙΣ

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 22 Ιούνιος 2024 14:33
 


Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.